Þeytan insanlarý kötülüklere sürüklemek için ona itaat kapýsýndan gelir (mesela ona Sünnetleri kýlmasanda olur der ve önce ona Sünnetleri býraktýrýr).
Þeytanýn Hilelerinden
Þeytan yeni itaate ve ibadetlere baþlayan insanlara vesvese vererek der ki:” Bak sen namaz kýlmazken baþýna gelmeyen belalar namaza baþladýktan sonra baþýna gelmeye baþladý. Namazýn sana ne faydasý oldu ki”. Ýmaný zayýf olan ona kanar ve namazý býrakýr. Ama imaný kuvvetli olan: ”Bu bana Allah’ýn takdiridir” der ve teslimiyet içinde ibadetlerine devam eder. Zaruri ilimleri öðrenen sabr eder ve bilir ki Peygamberlerin baþýna da bir çok bela gelmiþtir.

Bir kýssa:
Sahabelerden bir kadýnýn kocasý ve oðlu Uhud savaþýnda öldü. Sahabeler muharebeden geri döndüklerinde kadýn onlara Resulullah’ýn ve sahabelerin durumlarýný sordu. Sahabeler ona:“Senin eþin ve oðlun öldü“ dediler. Oda onlara:“Muhammed sallallahu aleyhi vesellem nerede o nasýl? Onlarda :“O zarar gelmeden geri döndü“ dediler. Kadýn Resulullah’ý gördüðünde dedi ki:“Seni gördükten sonra üzerimize gelen musibet hafif kalýr“.

Bir kimseye ne kadar musibet gelse ben Allah’tan razýyým demelidir. Baþýmýza gelen musibetler Allah’ýn istemesiyle geliyor ve biz ondan razýyýz.

Resulullah Hadis-i Þerif’inde buyurdu ki:
أشد الناس بلاء ألانبياء

Eþeddunnâsi belâen el Embiya u

Manasý: Ýnsanlarýn içinde en þiddetli belâ Peygamberlere inmiþtir. Ondan sonra evliyalara ve derecelerine göre diðer insanlara.

Baþka bir Hadis-i Þerif:
يبتلى ألرجل على حسب دينه فإذا كان في دينه صلبا إشتد بلائه

Yubtelerreculu ala hasebi diynihi. Fe iza kâne fiy diynihi salben iþtedde belâuhu.

Manasý: Ýnsan dininde ne kadar takvalý olursa ona o kadar çok musibet gelir.

Bazý insanlarý þeytan aldatýr ve derlerki:”Biz ibadete baþladýktan sonra baþýmýza musibetler geliyor”. Böylece þeytana tabi oluyorlar. Bazýlarýda küfre düþüyorlar. Diyorlar ki:”Biz ibadete baþladýk ve bu ibadetler bize fayda vermedi”. Böyle diyen dininden dönmüþ olur ve helak olmuþ olur.
Mesela: Bazý kadýnlar örtünmeye baþladýktan sonra baþlarýna Allah musibetler veriyor. Çocuklarý ölüyor eþi hastalanýyor araba kazasý geçiriyor. Þeytan ona vesvese vererek diyor ki:”Sen kapanmadan önce baþýna böyle musibetler gelmiyordu. Kapandýktan sonra baþýna bunlar gelmeye baþladý. Zayýf imanlý kadýn bu vesveselere aldanýp farzlarý terk ediyor. Yazýn þeytan ona daha da vesvese vererek:”Bu günlük baþýný aç hava çok sýcak” diyor ve kadýn da öyle öyle açýlýyor. Demeli ki:”Ben güneþin sýcaðýna dayanamýyorum Cehenneme nasýl dayanýrým”.
Þeytan’ýn hileleri çoktur. Onlardan sakýnýn. Onun çok çesit hileleri vardýr ki bunlarla insanlarý helaka sokmaya çalýþýr.
Bazý insanlar þeytanýn aldatmasý yüzünden doðrudan saptýlar. Onlarý þeytan kandýrýp onlarý güldü. Kýyamet gününde þeytan dünyada kandýrdýðý insanlarý gördüðü halde “ben onlardan beriyim” der.

Allah’u Teala Kur’an da Haþr Suresinin 16. Âyetinde buyuruyor:

كَمَثَلِ الشَّيْطَانِ إِذْ قَالَ لِلإِنسَانِ اكْفُرْ فَلَمَّا كَفَرَ قَالَ إِنِّي بَرِيءٌ مِّنكَ إِنِّي أَخَافُ اللهَ رَبَّ الْعَالَمِينَ


Kemeśeliþþeytan iź gale lil insan ikfur. Felemmâ kefer gale inni beri un minke inni eĥafullahe Rabbel alemiyn.

Manasý: Þeytan insana “küfre gir” der küfre düþtükten sonra kýyamet gününde ona “ben senden beriyim ben Allah’tan korkarým” der.
Þeytan kýyamet gününde Allah’ýn azabýndan korkar.

Baþka bir Âyet’in manasý:

Þeytan kýyamette küfre düþürdüðü insana der ki:”Ben sizi küfre davet ettim siz de benim dediðimi tuttunuz”. Yani “halinizden banane” manasýnda böyle söyler.

Bu da þeytanýn hilelerindendir. Þeytanýn insanlarý avlama yollarý vardýr. Bazan mal ile insanlarý avlamaya çalýþýr. Mesela fakir bir insana gelip “Senin paranda yok iþinde git sana lazým olan þeyleri çal” der. Zengin bir Müslümana gelip: “Malýn var git harca zina yap içki iç”. Ona önce der ki:”Sen hayatýnda hiç içkinin tadýna bakmadýn bir dene”. Önce ona alkolsüzü içirir sonra diðerlerine teþvik eder. Haþhaþ v.s. þeyleri denetir ve onu helaka sürükler.

Çok insanlar mal sevgisi yüzünden küfre düþüyorlar. Bir ev bir araba bir villa için dinini býrakan insanlar var. Çok insanlar kendilerini Yehova þahitleri diye adlandýran kiþilere tabi oluyorlar. Mal için dinini býrakýp onlara tabi oluyorlar.


Ýbretli bir kýssa
Güzel bir kadýn vardý. Bu kadýn hiristiyandý. Günlerden bir gün muezzin ezan okurken kadýn oradan geçti. Muezzin ezaný býrakýp kadýna seslendi:”Beni kendine koca olarak Kabul eyler misin?” Kadýn ona:”Hayýr ben hiristiyaným sen ise Müslümansýn. Eðer hiristiyan olursan kabul ederim”dedi. Adam da ona: ”Öyle ise ben hiristiyaným”dedi. Adam kâfir oldu ve minareden inerken öldü. Kâfir olarak ölmüþ oldu.

Þu hususlar olmadan kurtuluþa erilmez: Ýlim öðrenmek ve ilim ile amel etmek. Ýlime ile amel etmeye ihlaslý olmak da dahildir.
Þeytan bazý insanlarý küfre bazý insanlarý da günahlara düþürür.

Hocamýz diyor ki: Bazý insanlar var bütün namazlarýný güneþ battýktan sonra kýlýyorlar. Bunlarý duymadýnýz mý?
Öðle ikindi ve akþam namazýný özürsüz býrakýyorlar. Unuttuðundan veya uyuya kaldýðýndan deðil. Dünya iþleri için Allah’a karþý günah iþliyorlar ve büyük günaha giriyorlar.

Hocamýz diyor ki: Dünyalýk þeyler için Allah’a karþý bir küçük günah yapmak bile doðru bir davranýþ olmaz. beþ vakit namazý Ramadan oruçu akraba ziyareti gibi bir farzý terk eden büyük günaha girmiþ olur.

Ýlave: Alimler takriben otuzbeþ büyük günah vardýr dediler. Bazý alimler ise yirmi dediler ve bunlarýn daha dallarý vardýr dediler.

Çok tüccarlar bütün gün namaz kýlmayýp akþam bütün namazlarý birden kaza ediyorlar ve büyük günaha giriyorlar.

Bazý insalarý þeytan evlatlarýya helak etmeye çalýþýr. Bazý kadýnlar çocuðu aðlýyor diye veya çocuðuna yemek hazýrlýyor diye namazýný kýlmýyor. Ýþte þeytan evladý yoluyla bu kadýný kandýrýyor.

Ýlave: Ýnsan doðduðunda þeytan gelip ona rahatsýzlýk verir ve aðlatýr. Ancak eðer anne ve baba cinsel iliþkide bulunmadan önce aþaðýdaki duayý okuduysalar o zaman doðduðunda þeytan ona eziyet vermez:

"Allâhumme cenn****þþeytâne ve cennibiþþeytâne mâ razegtenâ"

Not: Kim haþa derse ki: "Þeytan bir Peygamberin bedenine girer" iþte o kiþi küfre düþer.